ပေဟဠိ ျဖစ္ေနတဲ့ (၁၆) ရာစုဘုရားေက်ာင္းနံရံေပၚက ႐ုပ္တုရဲ့ အျဖစ္မွန္

ပေဟဠိ ျဖစ္ေနတဲ့ (၁၆) ရာစုဘုရားေက်ာင္းနံရံေပၚက ႐ုပ္တုရဲ့ အျဖစ္မွန္

ဥေရာပတိုက္က ထင္ရွားတဲ့ စပိန္နိုင္ငံ Salamanca ၿမိဳ့မွာေတာ့ အဓိကဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းႀကီး (၂) ခုရွိပါတယ္။ ဒီအထဲက Viejaဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းဟာ (၁၂) ရာစုအလယ္ပိုင္းေလာက္ကတည္းက တည္ေဆာက္ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး ဥေရာပရဲ့ေရွးအက်ဆုံးဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းေတြထဲကတစ္ခုလည္းျဖစ္ပါတယ္။ေနာက္ထပ္ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္း တစ္ခုကေတာ့ Nueva ျဖစ္ပါတယ္။

ေဒသခံေတြကေတာ့ ပထမတစ္ခုျဖစ္တဲ့ Vieja ကို ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းအေဟာင္း၊ ဒုတိယတစ္ခုျဖစ္တဲ့ Nueva ကို ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းအသစ္လို့ အလြယ္မွတ္သားၿပီးေခၚၾကပါတယ္။ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းသစ္ Nueva ဟာအလြန္လက္ရာေျမာက္ၿပီး မ်ားျပားလွတဲ့ အလွအပေက်ာက္႐ုပ္မ်ားစြာကို ဘုရားေက်ာင္းရဲ့အတြင္းအျပင္နံရံေတြေပၚမွာ ထြင္းထုထားပါတယ္။

ဒီလိုထြင္းထုထားတဲ့ အ႐ုပ္ေတြထဲမွာ အထူးျခားဆုံးအ႐ုပ္တစ္႐ုပ္ရွိပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ယေန႔ေခတ္ အာကာသ ဝတ္စုံကိုဝတ္ဆင္ထားတဲ့ လူသားနဲ႔ ခၽြတ္စြပ္တူတဲ့အ႐ုပ္ျဖစ္ပါတယ္။

အာကာသဝတ္စုံဝဒီအ႐ုပ္ဟာ အာကာသလူသားေတြမွာရွိသင့္တဲ့ ဖိနပ္၊ ဦးထုပ္၊ ေက်ာမွာပိုးထားၿပီး ေရွ႕ အကၤ်ီ နဲ႔ဆက္ထားတဲ့ အသက္ရွူကိရိယာ ဘူးေတြသာမက ဖိနပ္ေအာက္ဘက္ခြာကအစ ၂၀ ရာစုေနာက္ပိုင္း အာကသဝတ္စုံဝတ္ထားတဲ့သူနဲ႔ ခၽြတ္စြပ္တူေနပါတယ္။

၁၆ ရာစုက႐ုပ္ထုဟာ ၂၀ ရာစုမွာရွိတဲ့အာကာသလူသားနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ခၽြတ္စြပ္တူေနရသလဲဆိုတဲ့ ျပႆနာဟာ ပညာရွင္ အေတာ္မ်ားမ်ားကို ေခါင္းခဲေစခဲ့ပါတယ္။ အင္တာနက္ေပၚမွာလည္းမၾကာခဏပ်ံ႕ႏွံေလ့ရွိၿပီး လူေတြကိုစဥ္းစားမရေစနိုင္တဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုလည္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ထားတဲ့လူသားဟာ အာကာသရဲ့ ေျမဆြဲအားနည္းပါးမွု့ေၾကာင့္ေမ်ာလြင့္ေနတဲ့ပုံစံကို အျခားအ႐ုပ္ေတြၾကားထဲမွာ ေရာေထြးၿပီး ထြင္းထုထားတာလည္းျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအ႐ုပ္ဟာ အာကာသလူသားေတြမွာရွိသင့္တဲ့ ဖိနပ္၊ ဦးထုပ္၊ ေက်ာမွာပိုးထားၿပီး ေရွ႕ အကၤ်ီ နဲ႔ဆက္ထားတဲ့ အသက္ရွူကိရိယာ ဘူးေတြသာမက ဖိနပ္ေအာက္ဘက္ခြာကအစ ၂၀ ရာစုေနာက္ပိုင္း အာကသဝတ္စုံဝတ္ထားတဲ့သူနဲ႔ ခၽြတ္စြပ္တူေနပါတယ္။ ၁၆ ရာစုက႐ုပ္ထုဟာ ၂၀ ရာစုမွာရွိတဲ့အာကာသလူသားနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ခၽြတ္စြပ္တူေနရသလဲဆိုတဲ့ ျပႆနာဟာ ပညာရွင္ အေတာ္မ်ားမ်ားကို ေခါင္းခဲေစခဲ့ပါတယ္။

အင္တာနက္ေပၚမွာလည္း မၾကာခဏ ပ်ံ႕ႏွံေလ့ရွိၿပီး လူေတြကိုစဥ္းစားမရေစနိုင္တဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုလည္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီျပႆနာရဲ့အေျဖဟာ ရိုးရွင္းလြန္းလွပါတယ္။ ဘုရားေက်ာင္းဟာ၁၆ရာစုကလက္ရာဆိုတာမွန္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ လူသိနည္းၾကတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ ဒီဘုရားေက်ာင္းကို ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ တုန္းက ျပန္လည္ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးေတြလုပ္ခဲ့တယ္ဆိုတာပါ။ Jeronimo Garcia ရဲ့ဦးေဆာင္မွုနဲ႔ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ဒီအထဲမွာ ေက်ာက္ဆစ္ပန္းပုပညာရွင္ Miguel Romero လည္းပါဝင္ပါတယ္။

သူတို့အဖြဲ႕ဟာ ၁၆ရာစုကဘုရားေက်ာင္းကို ၂၀ ရာစုမွာ ျပန္ျပင္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ သေကၤတ တစ္ခုအေနနဲ႔ ထူးျခားမွု့ေတြျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ဒါကေတာ့ ပညာရွင္ေတြအပါအဝင္ လူအေတာ္္မ်ားမ်ားကို ေခါင္းစားေစခဲ့တဲ့ အာကာသဝတ္စုံ နနဲ႔ လူသား႐ုပ္ကို ထည့္သြင္း ထြင္းထုခဲ့တာပါ။

ဘုရားေက်ာင္းမ်က္ႏွာစာမွာရွိတဲ့ ပုံပန္းမက်တဲ့အ႐ုပ္တစ္႐ုပ္ကိုလည္း ေရခဲမုန္႔စားေနဟန္ ထည့္သြင္းခဲ့ပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီ႐ုပ္တုေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လူေတြကိုေခါင္းရွုပ္ေစခဲ့တဲ့အဓိကတရားခံေတြဟာ ေက်ာက္ဆစ္ပန္းပုပညာရွင္ေတြပဲျဖစ္တယ္ဆိုတာတင္ျပရင္း အဆုံးသတ္လိုက္ပါတယ္။source : ShweKhit

unicode . . .

ပဟေဠိ ဖြစ်နေတဲ့ (၁၆) ရာစုဘုရားကျောင်းနံရံပေါ်က ရုပ်တုရဲ့ အဖြစ်မှန်

ဥရောပတိုက်က ထင်ရှားတဲ့ စပိန်နိုင်ငံ Salamanca မြို့မှာတော့ အဓိကဘုရားရှိခိုးကျောင်းကြီး (၂) ခုရှိပါတယ်။ ဒီအထဲက Viejaဘုရားရှိခိုးကျောင်းဟာ (၁၂) ရာစုအလယ်ပိုင်းလောက်ကတည်းက တည်ဆောက်ခဲ့တာဖြစ်ပြီး ဥရောပရဲ့ရှေးအကျဆုံးဘုရားရှိခိုးကျောင်းတွေထဲကတစ်ခုလည်းဖြစ်ပါတယ်။နောက်ထပ် ဘုရားရှိခိုးကျောင်း တစ်ခုကတော့ Nueva ဖြစ်ပါတယ်။

ဒေသခံတွေကတော့ ပထမတစ်ခုဖြစ်တဲ့ Vieja ကို ဘုရားရှိခိုးကျောင်းအဟောင်း၊ ဒုတိယတစ်ခုဖြစ်တဲ့ Nueva ကို ဘုရား ရှိခိုးကျောင်းအသစ်လို့ အလွယ်မှတ်သားပြီးခေါ်ကြပါတယ်။ ဘု ရားရှိခိုးကျောင်းသစ် Nueva ဟာအလွန်လက်ရာမြောက်ပြီး များပြားလှတဲ့ အလှအပကျောက်ရုပ်များစွာကို ဘုရားကျောင်းရဲ့အတွင်း အပြင်နံရံတွေပေါ်မှာ ထွင်းထုထားပါတယ်။

ဒီလိုထွင်းထုထားတဲ့ အရုပ်တွေထဲမှာ အထူးခြားဆုံးအရုပ်တစ်ရုပ်ရှိပါတယ်။ အဲဒါကတော့ ယနေ့ခေတ် အာကာသ ဝတ်စုံကိုဝတ်ဆင်ထားတဲ့ လူသားနဲ့ ချွတ်စွပ်တူတဲ့အရုပ်ဖြစ်ပါတယ်။

အာကာသဝတ်စုံဝဒီအရုပ်ဟာ အာကာသလူသားတွေမှာရှိသင့်တဲ့ ဖိနပ်၊ ဦးထုပ်၊ ကျောမှာပိုးထားပြီး ရှေ့ အင်္ကျီ နဲ့ဆက်ထားတဲ့ အ သက်ရှူကိရိယာ ဘူးတွေသာမက ဖိနပ်အောက်ဘက်ခွာကအစ ၂၀ ရာစုနောက်ပိုင်း အာကသဝတ်စုံဝတ်ထားတဲ့သူနဲ့ ချွတ်စွပ်တူနေပါတယ်။

၁၆ ရာစုကရုပ်ထုဟာ ၂၀ ရာစုမှာရှိတဲ့အာကာသလူသားနဲ့ ဘာကြောင့်ချွတ်စွပ်တူနေရသလဲဆိုတဲ့ ပြဿနာဟာ ပညာရှင် အတော်များများကို ခေါင်းခဲစေခဲ့ပါတယ်။ အင်တာနက်ပေါ်မှာလည်းမကြ ခဏပျံ့နှံလေ့ရှိပြီး လူတွေကိုစဉ်းစားမရစေနိုင်တဲ့ မေးခွန်းတစ်ခုလ ည်းဖြစ်ခဲ့ပါတယ်။ထားတဲ့လူသားဟာ အာကာသရဲ့ မြေဆွဲအားန ည်းပါးမှု့ကြောင့်မျောလွင့်နေတဲ့ပုံစံကို အခြားအရုပ်တွေကြားထဲမှာ ရောထွေးပြီး ထွင်းထုထားတာလည်းဖြစ်ပါတယ်။

ဒီအရုပ်ဟာ အာကာသလူသားတွေမှာရှိသင့်တဲ့ ဖိနပ်၊ ဦးထုပ်၊ ကျောမှာပိုးထားပြီး ရှေ့ အင်္ကျီ နဲ့ဆက်ထားတဲ့ အသက်ရှူကိရိယာ ဘူးတွေသာမက ဖိနပ်အောက်ဘက်ခွာကအစ ၂၀ ရာစုနောက်ပိုင်း အာကသဝတ်စုံဝတ်ထားတဲ့သူနဲ့ ချွတ်စွပ်တူနေပါတယ်။ ၁၆ ရာစုကရုပ်ထုဟာ ၂၀ ရာစုမှာရှိတဲ့အာကာသလူသားနဲ့ ဘာကြောင့်ချွ တ်စွပ်တူနေရသလဲဆိုတဲ့ ပြဿနာဟာ ပညာရှင် အတော်များများကို ခေါင်းခဲစေခဲ့ပါတယ်။

အင်တာနက်ပေါ်မှာလည်း မကြာခဏ ပျံ့နှံလေ့ရှိပြီး လူတွေကိုစဉ်းစားမရစေနိုင်တဲ့ မေးခွန်းတစ်ခုလည်း ဖြစ်ခဲ့ပါတယ်။ တက ယ်တော့ ဒီပြဿနာရဲ့အဖြေဟာ ရိုးရှင်းလွန်းလှ ပါတယ်။ ဘုရားကျောင်းဟာ၁၆ရာစုကလက်ရာဆိုတာမှန်ပါတယ်။

ဒါပေမယ့် လူသိနည်းကြတဲ့ အကြောင်းကတော့ ဒီဘုရားကျောင်းကို ၁၉၉၂ ခုနှစ် တုန်းက ပြန်လည်ပြုပြင်ထိန်းသိမ်းရေးတွေလုပ်ခဲ့တယ်ဆိုတာပါ။ Jeronimo Garcia ရဲ့ဦးဆောင်မှုနဲ့ ပြုလုပ်ခဲ့ပြီး ဒီအထဲမှာ ကျောက်ဆစ်ပန်းပုပညာရှင် Miguel Romero လည်းပါဝင်ပါတယ်။

သူတို့အဖွဲ့ဟာ ၁၆ရာစုကဘုရားကျောင်းကို ၂၀ ရာစုမှာ ပြန်ပြင်ခဲ့တယ်ဆိုတဲ့ သင်္ကေတ တစ်ခုအနေနဲ့ ထူးခြားမှု့တွေပြုလုပ်ခဲ့ပါတယ်။ဒါကတော့ ပညာရှင်တွေအပါအဝင် လူအတော်များများကို ခေါင်းစားစေခဲ့တဲ့ အာကာသဝတ်စုံ နနဲ့ လူသားရုပ်ကို ထည့်သွင်း ထွင်းထုခဲ့တာပါ။

ဘုရားကျောင်းမျက်နှာစာမှာရှိတဲ့ ပုံပန်းမကျတဲ့အရုပ်တစ်ရုပ်ကိုလည်း ရေခဲမုန့်စားနေဟန် ထည့်သွင်းခဲ့ပါသေးတယ်။ ဒါကြောင့် ဒီရုပ်တုတွေနဲ့ပတ်သက်ပြီး လူတွေကိုခေါင်းရှုပ်စေခဲ့တဲ့အဓိကတရား ခံတွေဟာ ကျောက်ဆစ်ပန်းပုပညာရှင်တွေပဲဖြစ်တယ်ဆိုတာတင်ပြ လိုက်ရပါတယ်။source : ShweKhit

Tags:

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *